Tuesday, July 17, 2012

Do A Little Good

 Assalamualaikum.

This early morning, I have read THE STAR NEWSPAPER and I found something great to share with you people out there which I know very keen to help others but don't have the channel to do so. And here it is, as I cross over the article of this great website that give you a chance to choose what skills do you have, how many hours/day you can contribute in helping others and many many many many more to choose.

I have sign up and choose 1 volunteer thing that I can just do on my fingertips. I wish I can travel up to Cameron Highlands to teach orang asli kids ABC, 123 but nehh I am lack of time and $$$$. Maybe one day. One day insyallah. ^___^


http://beta.dogoodvolunteer.com/" <=click here to go directly to this great website.

There is no excuse anymore for us to help those in need. If you are good in art you can design their brochures or if you have a list of contacts that who is so rich and don't know where to channel their money you can be the HR and bla bla bla many more to choose.


“Whoever brings a good deed shall have ten times the like thereof” (Surah al-Anaam:160)


Wasalam. =))


PENAMBAHAN:

"assalamualaikum warahmatullahi wabarakaatuhu.

nama saya fynn jamal, dan saya meminta jasa baik sesiapa sahaja yang sudi untuk membantu saya mencari dana untuk anakanda saya Bakti Arjuna Fitri untuk pembedahan jantung.


kami perlu mencari rm 35 ribu dalam masa terdekat ini sebelum jantung anakanda saya bengkak. anakanda saya berumur 1 bulan 2 minggu dan besarlah harapan saya kalau2 ada sesiapa y
ang sudi menderma walau sekecil mana. jenis pembedahannya adalah seolah bypass di mana dadanya akan dibuka utk memperbetul lubang di jantungnya.

kalau mahu diganti, berilah nama dan jumlah. saya berjanji akan memulangkan wang tuan / puan bila saya ada wangnya. insyaAllah sebelum hujung tahun ini.

panjang2kanlah rayuan saya ini. moga2 ada yang dapat membantu kami anak beranak.

nur affina yanti binti jamalludin
maybank
164810008992

terima kasih."

Ternampak status Kak Fynn dekat FB. Terus hati rasa sayu. Kak Fynn baru je gembira mendapat si Arjuna selepas itu mendapat tamparan yang hebat pula. Tapi tak apa, semua ni pasti ada hikmahnya. Percaya pada Allah. Balik je kerja nanti nak mintak sorang RM10. Sikit-sikit lama-lama jadi bukit. Betapa indahnya hidup bila si kecil itu nanti hidup dengan aktifnya dengan mengetahui sedikit jumlah yang kita sumbangkan itu walaupun sedikit kita dapat melihat dia melompat girang, berlari ke sana ke mari. Tahu tak perasaan tu? Tahu tak? Spread the words. Hari ni hari dia mana tahu satu hari nanti hari kita.

5 comments:

oshinz said...

thanks for sharing this info laling. sama-sama kite kumpul pahala untuk bekalan akhirat. =)

Ainee Cumi said...

OSHINZ: Insyallah. Sama sama ya kita.

cha said...

alhamdulillah. pahala utk kita, bantuan utk mereka :)

Ainee Cumi said...

K.CHA: Betul tu.

Siew Mei said...

will do it right now. may God shower them with strength

TOURIST SPOT IN KYOTO

ARAHIYAMA 1. ARASHIYAMA Jangan lupa singgah dan duduk santai-santai di tepi sungai berhampiran Togetsu-Kyo Bridge. Serius mendamaikan...