Saturday, November 16, 2013

EXAM

Aku rasa umur dah 24 tahun ni amik exam lagi rasa boleh buat diri jadi cepat tua bilamana bahan bacaan tu diberi sehari sebelum nak exam.

Exam besar pulak tu under FIMM.
Ujian menandakan aku orang berlesen untuk jual UNIT TRUST.
Dah lah kalau fail aku kena keluar duit sendiri nak resit.
MAHAL PULAK TU!
Ye lah aku tak banyak duit maka RM170 untuk resit exam aku rasa WOII MAHAL GILAA!!
Tapi ye lah nak jual unit trust nak perkenalkan unit trust nak terangkan unit trust kat orang kenalah ada knowledge dan mestilah ada lesen.
Kalau ada knowledge tak ada lesen tak boleh jual jugak kalau tak mesti semua orang dah jual UNIT TRUST.
Sebab apa?
Sebab dia best.
Pelaburan kot.
Aku harap orang Melayu sedar yang pelaburan ni memang best.
Mula dengan pelaburan amanah saham bumiputra dulu yang risk dia rendah tapi pulangan dia tinggi.
Risiko pun tak ada sebab dia unit jual beli tetap.
Maka siapa nak melabur dalam ASB tapi tak ada duit halu halu lah aku kat untuk consultation ya.

Dijadikan ceritalah kan.
Esok dah exam FIMM.
Lepas tu ada pulak test kat kelas ijazah part time aku tu.
Financial, speaking mandarin dengan Human Resource.
Adoi petak.
Ok selamat menjadi kerut seribu dengan jayanya ya Aini sebelum umur 50 tahun.

2 comments:

Didie said...

Semangat2..ala tak kisah pn umur brapa..i lg tua dr u pn kalau exam masih perfom lg bnding adik2 yg bwh ni..hehe..

Ainee Cumi said...

DIDIE : Cayalah kak didie. SALUTE!

TOURIST SPOT IN KYOTO

ARAHIYAMA 1. ARASHIYAMA Jangan lupa singgah dan duduk santai-santai di tepi sungai berhampiran Togetsu-Kyo Bridge. Serius mendamaikan...