Monday, July 9, 2012

Happy little things to share for last week.

Assalamualaikum. Tinggal berapa hari je nak puasa dah kan. Im so happy sebabnya tahun ni berpuasa bersama suami tercinta. Tahun lepas bersatu, tahun ni berdua. Tahun depan? Hihihihi! Here is some photo that I took last week. What Apek, my siblings and I enjoyed. What Apek & I got. Chilling with buddy that I haven't seen for years. Me is happy. Oh and blessed. ^__^


IQA belanja. ^__^
Movie time with siblings and soulmate. Last week we watched BRAVE. Cerita tu memang menyentuh hati. Please bawak tisu untuk sedia mengelap air mata. Serious touching dan sangat memberi pengajaran.


Our baby coolie freezie dah sampai last week. We both so happy. Wanna stock it up with a lot lot lot of foods and drinks inside. =)) Now nak tunggu ketibaan sofa pulak.

Lepas je peti ais sampai,  here comes our new baby. Both of it were CANON. Early birthday present for me to my beloved husband since his PENTAX DSLR baby sick. More to come darling. Since I don't fancy this DSLR type of camera, I opt for a compact version. One thing I love about baby boy's camera is it comes in Brown colour. So stylish! The reason why we bought 2 camera instead of 1 is because when we both were traveling, Apek will capture my picture and I will capture his. Ataupun dia akan tangkap pemandangan apa yang dia suka barang apa yang dia suka dan I akan tangkap gambar apa yang I suka pemandangan apa yang I suka dan laki laki hensem. Susahlah kalau 1 camera je nanti berebut. ^__^. So with this present of baby boy and baby girl we have variety of picture to choose for us to print out.
Pagi Jumaat tu ada exam. I ambil cuti satu hari. Lepas je exam berjalan sakan dengan adik ketiga paling baik ni. Paling tak berkira. Ehh padahal semua adik tak pernah berkira. Saja puji lebih sebab dia yang drive ke sana ke mari dengan stuck in the jam sampai sejam lagi. Kahkahkah! Ingat IQA! Jangan memandu dalam keadaan marah. Yang paling best makcik thailand kat Ipoh Parade tu dah bukak kedai okay. Now dah boleh beli Tomyam, Laksa. Nyum nyum. Dan DIJAMIN HALAL!

Terfikir nak buat macam ni depan rumah. ^__^
Meet up my kawan yang dah lama tak jumpa last jumpa time tunang hari tu dan perjumpaan kali ni kami berdua dah bertudung. Alhamdulillah! Masa mengejar kami, Ros pun ada hal esoknya maka berjumpa kejap je. Alahai tak puasnya. Tak apa, raya kau turun kan. Jalan sakanlah kita. Hoorayy!
Pancake by beloved Chef Apek.
Photobook editing for Phuket Trip. Ok dah berapa bulan baru nak print. Well... Benda baru dapat free sebab beli kamera.


Alhamdulilah Allah for all of this rezeki that You have gave to me and Apek. We really appreciate it and promise not to be arrogant and always look down because all of this blessing come from You the Mighty.

No comments:

TOURIST SPOT IN KYOTO

ARAHIYAMA 1. ARASHIYAMA Jangan lupa singgah dan duduk santai-santai di tepi sungai berhampiran Togetsu-Kyo Bridge. Serius mendamaikan...