Thursday, January 12, 2012

Nasyid "Makna Dalam Solat"

Terfikir.. Ada tak lagu nasyid yang liriknya menyebut tentang makna bacaan di dalam solat. Senang sikit nak menghafal. Seallu sangat terfikir apalah aku baca hari hari bila aku solat ni haaa. Tak best bila baca sesuatu tapi tak faham apa maksudnya. Sekadar menghafaz. Bila dibuka buku nak tengok apa maksudnya time tu je ingat lepas tu lupa balik. Mungkin dengan adanya lagu, lagi mudah kita menghafaz apa maksud di sebalik bacaan solat kita agar solat kita lebih khusyuk dan bermakna. Macam lagu Raihan 25 rasul tu.

No comments: