Tuesday, August 17, 2010

Hidup kita memang selalu nak judge orang kan?


Perspektif kita selalu macam kat graph ni kan bila tengok seorang lelaki dan seorang perempuan. Manusia memang suka judge. Dieowang akan judge judge judge judge someone sampai dieowang tak ada kat dalam dunia ni. AGAKNYALAH KAN! Kadang-kadang orang yang selalu menilai orang lain ni, dia sendiri tak perfect tapi dia sendiri tak sedar<=Tuju kat diri sendiri ni!

Tapi I pun selalu judge orang tapi kalau macam lelaki tu hensem then perempuan tu cantik selalu cakap, EEE BERTUAHNYA DIEOWANG! BABY MESTI COMEL! Itu kalau dua dua ada rupa tapi kalau sorang ada rupa sorang tak ada rupa mesti anggap YES! MESTI LAKI TU KAYA!

YES! Hidup kita memang tak akan terlepas dari judge orang lain tapi kita sendiri pun tak reti nak menilai diri sendiri. So, sekarang ni jom amik pen dan kertas lepas tu listkan satu satu apa yang kita suka kat diri kita dan tak suka. Kalau benda dan sikap yang kita suka tu dah ada kat diri kita then silalah bersyukur. JANGAN NAK MENGADA KAU CANTIK TAPI KAU CAKAP KAU TAK SUKA MUKA KAU SEBAB KAU RASA KAU HUDUH MAKA NAK BUAT PEMBEDAHAN PLASTIK! Sah tak bersyukur! Tapi kalau bab ni sumpah I kagum dengan orang yang kurang cantik sebab keyakinan diri tinggi gila, lepas tu selalu cakap, AKU KAN COMEL! Weyh! Depan khalayak ramai kot! Nak keyakinan diri tinggi macam tu boleh? I tak ada sebab I selalu rasa diri kurang cantik, ye lah memanglah I tak cantik tapi I nak boleh tak sifat tu? Tengok! Itu keburukan I yang I kena list out yakni kurang keyakinan diri maka I kenalah evaluate then try my best, kembangkan hidung lepas tu cuba cakap AKU KAN COMEL! WEYH! AKU COMEL KAN?KAN? dekat kawan-kawan I. Mau kena pelangkung dengan baldi sebab over gila.

Ok! Tata! I NAK PERGI CARI KEYAKINAN DIRI I SEKARANG! Mana kau haaa keyakinan diri? Janganlah main aci nyorok dengan I.

No comments:

TOURIST SPOT IN KYOTO

ARAHIYAMA 1. ARASHIYAMA Jangan lupa singgah dan duduk santai-santai di tepi sungai berhampiran Togetsu-Kyo Bridge. Serius mendamaikan...