Thursday, July 22, 2010

Mari tukar fesyen rambut sebab saya dah bosan dan rimas ehh!

Akhir-akhir ni penyakit malas saya ni makin menjadi-jadi. Sekarang ni saya suka bahasakan diri saya instead of aku atau I. Macam ohh sugguh innocent awak ni ainee bila cakap saya awak. OHH INNOCENTNYA SAYA! Dahlah innocent lepas tu suka gila tengok iklan cadbury tu. Rasa nak cabut kening dieowang.

Dalam malas-malas saya ni ada rajinnya tau, saya rajin sangat tengok apa benda yang baru dekat wall yahoo.com tu. Dan hari ni saya jumpa topik yang memang saya suka suka suka ehhh sukalah sangat tau. SANGATTT!! Apa lagi kan kalau bukan pasal rambut. Yahoo ni pandai betul, tau-tau je saya nak tukar fesyen rambut kan?kan? Ehh sayanglah kat yahoo macam ni, saya janji tak sayang hotmail ke google ke apa tau. Saya sayang awak je tau, yahoo.

Saya cadang nak iron je rambut saya ni memandangkan saya dah bohsan dan sangat sangat malas hari-hari nak pump rambut. Kalau tak pump nanti dia kembang. Bila dia kembang, dia boleh membunuh sebab bila orang usha macam saya ni macam hodoh sangat, terasa macam nak bunuh diri. Dan saya rasa, bukan setakat tekstur rambut je saya nak tukar, saya nak tukar warna rambut sekali. Blonde, Brunnete or Red? Warna-warna biru atau pink sungguh tak sesuai dengan saya sebab saya dah bekerja maka tak dapat nak kaler rambut dengan warna-warna gila seperti dahulu dan saya sudah berumur 21tahun maka kena sedar diri dah tua jangan nak perasan diri muda dan boleh try macam-macam dan ahh apa-apa je lah!



OK MARI KITA MULAKAN



'THE TOP CELEBRITY HAIRSTYLE TRENDS RIGHT NOW!'

1) BRONDE
-Selalu kita dengar Blonde atau Brunnette kan? Tapi sekarang tak laku dah weyh colour tu, skrang dieowang ada kaler baru campuran brunnete+blonde maka jadilah bronde. HUH?APA? TAK PAHAM KALER TU MACAM MANA? Ok! OK! Mari saya muntahkan awak semua dengan gambar bronde.


Jennifer Lopez(J.LO)
Asal dia ni gila cantik ehh? Tengok mata dia, hidung dia, badan dia, senyuman dia, pipi dia. Perghh! OK Ainee, fokus! Fokus! Fokus pada rambut ya!

J.LO lagi sebab I cant take my eyes off her, boleh? Bukan lesbianlah tapi kagum dengan kecantikan dia. BISEKSUAL BOLEH?

Sarah Jessica Parker
Oh Mai, cantik gila sanggul dia.

Natalie Portman
Serius! Saya suka lagi dia rambut pendek. Comel gila!

Julia Roberts

Nicole Richie
Keciknya dia ni. Comel nak mampos kan?kan?

Ok! Dah faham dah konsep bronde ni? Kiranya, ada 2 kaler kot. Rasanyalah. Sebab saya tengok, kalau warna dia blonde tak semua blonde, dia ada campur sikit coklat. Kalau brown pun, tak semua brown ada sikit campur blonde. Macam tu lah konsepnya kot. Kotlah! Tapi yahoo cakap dia lebih ke arah blonde, brown tu sikit sikit je, so paling tepat kat sini ialah rambut Julia Roberts. Sangat betul konsep dia.




2. Braids
-Uishh dulu waktu kecik selalu sangat buat braids ni. Saya suka gila kalau mood mak saya rajin tolong ikatkan saya dandan ni waktu pergi sekolah. Tapi saya kalau dandan saya retilah sebab senang kan, ini mak saya selalu ikatkan apatah namanya. Lipan? Lipan? Haa I pun tak tahu tapi ada lah lipan lipan dalam nama ikatan tu. Cantik! Saya suka tapi sampai sekarang tak reti buat oohhh! Nak harapkan mak je tapi dah besar sekarang maka tak dapat nak bermanja-manja seperti dahulu. ;((


Vanessa Hudgens

Jessica Alba
Cantiknya alahai. Saya ada sorang kawan, muka dia kan sebijik macam Jessica Alba. Nama dia kan Kak Wa. Dahlah pandai menari, memang klon habislah. Umur dia dah 26tahun tapi muka awet muda je. Macam kanak-kanak ribena je. Comel! Tapi dia dah ada boyfriend ya.

Emma Watson

Penelope Cruz

Isla Fisher

Nicole Richie
Haa dia ni lah yang paling paling paling banyak buat fesyen braids ni. Banyak gila gambar dia dengan fesyen braids ni dari page 1 sampai habis mesti ada gambar dia. Thums up! Kalau saya lah buat, dah macam minah kampung mana tah. Ehh cakap innocent kan?


3. Lob, The Long Bob

Salma Hayek
Sungguh saya tak minat lagipun saya mana boleh chop chop rambut saya dah sebab Apek cakap takkan nak kahwin nanti rambut pendek. Tapi saya rindu rambut pendek saya.

Heidi Klum
Between Lob stand for rambut paras bahu. Boleh pulak cakap macam rojak kan?


4. Retro Hair Glam
-Ala ala Marilyn Monroe gitu

Christina Aquilera

Katy Perry


5. Bang
-Wahh I sangat suka pada bangs tapi rambut saya yang tak lurus secara tegar ni membuatkan saya sangat rimas bila simpan bangs sebab dia herot berot sebab rambut original saya adalah seperti rambut retro hair glam yang saya tunjuk seperti di atas. Dan saya suka bangs sebab dia buat saya nampak muda lebih-lebih. Maka buat bangs ni mestilah termasuk dalam check list saya. Teehee!

Jennifer Lopez
Sungguh kelihatan muda ya dia!

Zooey Deschanel
Ain't she such a cutie? I minat dia sejak tengok dvd 500 days of summer.



6. Beachy Waves
-Jangan jadi bitch sudah erkk? I rasa rambut ni macam rambut I sekaranglah. Such a perasan kan?

Haaa segala macam jenis contoh ada kat sini. Amik je dan tempek atas kepala korang.



7. Red Hair
- I suka rambut merah. Dulu I pernah kaler warna merah masa rambut pendek. Suka sangat tapi dia tahan seminggu je. Sedih betul! Dengar cerita, my fashion icon si Riri tu pun dah rambut merah. Meletup nyah! Kawan saya suruh saya kaler rambut merah, dia cabar saya ohh! Tapi im so in love with bronde. Saya tengok dululah macam mana ehh Zaza.


Jasmin Hamid

Scarlet Johanson

8. Extensions
-Alah rambut sambung-sambung tu! Sumpah sampai sini I dah malas gila nak cari gambar dah.


9. Wigs
-Orang Korea sukalah pakai wig. Comel je I tengok dieowang tu. Kalau I ni pakai mau orang ingat pondan mana sesat jalan-jalan kat mall. Siapa nak bertanggungjawap?


Katy Perry

Lady Gaga


10. The Jennifer Aniston
-Gila trend setter dia ni, sampai ada jenis potongan rambut orang panggil The Jennifer Aniston. Terbaiklah awak ni Jen. Haaa cadangnya I nak buat rambut macam ni je sebab its so simple, senang nak jaga, nampak sleek je.


Jennifer Aniston
Dah nama pun The Jennifer Aniston kan mesti dia je lah yang I tempek kat sini.


Haaa kalau siapa yang rambut dia punya fesyen tak ada kat atas, boleh pergi sembam muka kat tanah. PERLI DIRI SENDIRI, SUNGGUH TAK BOLEH BLAH!!

So, rambut mana ehh saya nak buat? Tak sabar ni nak tunggu bulan depan nak pergi pau Apek untuk buat rambut baru. Kompem kena sediakan RM300. Ye lah colour lagi, rebonding lagi, treatment lagi. Macam-macam!

No comments:

TOURIST SPOT IN KYOTO

ARAHIYAMA 1. ARASHIYAMA Jangan lupa singgah dan duduk santai-santai di tepi sungai berhampiran Togetsu-Kyo Bridge. Serius mendamaikan...